»Ne vem, če bom to še zmogla ...«

»Ne vem, če bom to še zmogla ...«
Regija danes
Tipografija

»Že od časa epidemije med delom nisem šla na malico, za bolnike želim s svojo ekipo vsak dan narediti največ. Danes smo v ambulanti odgovorili na 60 elektronskih sporočil in na približno 80 telefonskih klicev ter glede na ukrepe sprejeli 20 bolnikov. V ambulanti mi pri delu pomagajo tri osebe, ki sem jim izredno hvaležna. Zvečer sem tako utrujena, da ne vem, ali bom vse to še zmogla … Žal smo zdravstveni delavci samo del bolnega zdravstvenega sistema in se večinoma trudimo po najboljših močeh, da ta sistem vsaj za silo deluje,« pravi družinska zdravnica, ki ima svojo ambulanto na našem območju. Ima 15 let izkušenj kot družinska zdravnica s koncesijo.

 

 Celoten članek je objavljen v tiskani izdaji Novega tednika. V njem sogovornica razloži, kaj bi bilo nujno potrebno tudi upoštevati pri obravnavi bolnikov v bolnišnici, da bi bilo bolnikom njihovo zdravstveno stanje bolj jasno. In pojasni tudi, zakaj v resnici ni zanimanja za delo v družinskih ambulantah. Brez dlake na jeziku tudi pove, kaj je za zdravnike in medicinske sestre v družinskih ambulantah ta čas najbolj poniževalno.

 

»Zdravstveni sistem deluje izključno zaradi ljudi, ki v njem delujejo. Ti pa so na pragu zloma, kar posledično pomeni razpad sistema. Takšen način ni več vzdržen. Sesutje sistema bo ena največjih kriz, ki jih bo Slovenija doživela.«

Sogovornica želi ostati anonimna. Skoraj se je že odločila nastopiti z imenom in s priimkom, a bi to v trenutnih razmerah, ko je že čisto izčrpana, bilo še toliko bolj stresno zanjo, za njene sodelavce in tudi za njene bolnike. »Oni so za nas na prvem mestu. Mi smo tu zanje in ne oni zaradi nas,« pravi med pogovorom o tem, ali bi se javno izpostavila. »Raje ne. Ves čas razmišljam, kaj bi še naredila za svoje bolnike … A prav je, da vedo, v kakšnem sistemu delamo,« doda.

»Razumem jezo ljudi«

»Že pred epidemijo smo bili izčrpani, zdaj smo še toliko bolj,« dodaja. Če kdo misli, da družinski zdravniki zdaj delajo manj, ker lahko glede na usmeritve NIJZ in ministrstva za zdravje v živo sprejmejo manj bolnikov, se moti, pravi. »Samo primer: za vsak klic in sporočilo mi medicinska sestra pripravi zdravstveni karton bolnika in zapis z razlogom njegovega klica. Nato se, ko ostale bolnike, kolikor jih lahko glede na ukrepe pregledam v ambulanti, lotim pregleda zdravstvene dokumentacije tistih, ki so pisali ali klicali. Na mizi imam tako kupe zdravstvenih kartonov. Nisem površinska. Pregledam vse. Glede na razlog klica je treba preveriti tudi starejše izvide, da se dobro seznanim z njimi, saj za vsakega bolnika ne morem vedeti vse zgodovine zdravljenja. Nato vse moje odločitve, ali gre za napotnice, izvide, recepte, bolniške staleže ali dokumentacijo za invalidske komisije ali kaj drugega, obdela medicinska sestra oziroma jih vnaša v sistem,« razloži zdravnica. Na vsak klic ali elektronsko pošto je treba ne le odgovoriti, ampak natančno preveriti razlog klica in vsako zadevo temeljito preučiti. A to je le en del vseh opravil.

 Celoten članek je objavljen v tiskani izdaji Novega tednika.

 

Z VAMI V ŽIVO

Živa Dobnik

voditelj

Trenutno poslušate:

Prometni telefon Radio Celje 080 13 02

Mali o

Če karkoli oddajate ali potrebujete kliknite na ustrezno spodnjo povezavo:

ODDAM
POTREBUJEM
(objava je vsako sredo)

Sledite nam